Asistence pro Sebíka

Asistence pro Sebíka

Sebík je 6-tiletý chlapec, který se narodil jako třetí dítě a už od narození byl jiný než jeho dvě starší sestry. Vadil mu veškerý fyzický kontakt, nedíval se lidem do očí, nevěnoval nám pozornost, nehrál si s ostatními dětmi a celkově si žil sám ve vlastním světě. Velmi podobé rysy měl i jeho bratranec, kterému byla diagnostikována porucha autistického spektra a stejně tak jeho dědeček trpí aspergerovým syndromem. Právě proto jsme s ním od velmi brzkého věku začali odborně pracovat (pravidelné návštěvy pedopsychiatrické ambulance, psychologická péče a terapie pro děti s PAS ve specializovaném centru JAN). Hned na prvním vyšetření byla Sebovi diagnostikována porucha autistického spektra na genetickém základě. Intenzivní prací se postupně dostavovaly pokroky. První velikou odměnou nám bylo, když se za námi Sebík přišel pomazlit. Jeho rychlý posun v nás vyvolával stále větší motivaci s ním pracovat, protože jsme viděli, že to má smysl. Ve třech letech nastoupil do školky s asistentem, se kterým – k našemu udivení – navázal po krátké době velmi silný přátelský vztah se vzájemným respektem. Takto spolu „kluci“ všechno zvládali bez problémů až do letošního roku, kdy spolu nastoupili do školy.
Jelikož si Sebík nebyl schopný skrz své horší sociální cítění nalézt v běžné školce kamarády, bylo nám doporučeno zapsat ho do mezinárodní školy, kde se daleko lépe stírají běžné sociální aspekty v dětském chování a dítě s horší schopností navazování vztahů zde daleko lépe dokáže vytvořit vztahy a získat kamarády mezi cizinci. Navíc Sebík – jako jeho bratranec – má velké dispozice vstřebávat cizí jazyky, sleduje pořady v angličtině, takže to doporučení  od odborníků dát Sebíka na mezinárodní školu nám příjde vhodné i z tohoto hlediska. Tím by se u něj co nejvíce rozvíjel jeho potenciál, kterým by částečně mohl kompenzovat své “ nedostatky”. Chlapec je ve škole šťastný . Má již několik kamarádů a individuální přístup přináší “první ovoce”. Velmi vyniká v matematice a na výuku v angličtině si  také rychle zvykl .Bez problémů se zařadil mezi rodilé mluvčí . Bohužel v této škole není možné dosáhnout na plnou dotaci platu pro pana asistenta , který se Sebíkem pokračuje z MŠ a velmi výrazně mu ulehčuje každodenní boj s úzkostmi.

Příběh je již zafinancován

X